1. Przedmowa
  2. Część I. Etnomuzykologia w perspektywie historycznej
  3. Rozdział 1. Przedmiot i zakres etnomuzykologii
  4. „Obcy” jako problem etnomuzykologii
  5. Muzyka a kultura
  6. Muzykologia a etnomuzykologia
  7. Literatura cytowana
  8. Rozdział 2. Wczesny okres etnomuzykologii
  9. Przednaukowa literatura etnomuzykologiczna
  10. Etnomuzykologia w ramach XIX-wiecznej historiografii muzycznej
  11. Adlerowska synteza
  12. Literatura cytowana
  13. Rozdział 3. Komparatystyka muzykologiczna w Europie
  14. Uwagi wstępne
  15. Alexander John Ellis i początek etnomuzykologii europejskiej
  16. Koncepcje i metody szkoły niemieckiej
  17. Główne kierunki interpretacji historycznej
  18. Kulturowo-historyczna analiza folkloru
  19. Literatura cytowana
  20. Rozdział 4. Komparatystyka muzykologiczna w Ameryce
  21. Uwagi wstępne
  22. Znaczenie antropologii Franza Boasa dla rozwoju amerykańskiej komparatystyki muzykologicznej
  23. Badania nad dyfuzją w etnomuzykologii amerykańskiej
  24. Techniki porównawczej analizy muzycznej
  25. Alan Lomax: etnomuzykologia na przełomie
  26. Literatura cytowana
  27. Część II. Etnomuzykologia współczesna
  28. Rozdział 5. Kierunki i dziedziny badań etnomuzykologicznych
  29. Krytyka osiągnięć muzykologii porównawczej
  30. Polaryzacja orientacji metodologicznych
  31. Wewnętrzny podział etnomuzykologii
  32. Literatura cytowana
  33. Rozdział 6. Antropologia muzyczna
  34. Etnomuzykologia w dwudziestoleciu powojennym
  35. Alan P. Merriam: cele i metody antropologii muzycznej
  36. Kierunek strukturalny w antropologii muzycznej
  37. Kierunek kognitywny w antropologii muzycznej
  38. Literatura cytowana
  39. Rozdział 7. Folklorystyka muzyczna
  40. Uwagi wstępne
  41. Pojęcie „muzyka ludowa”
  42. Analiza klasyfikacyjna muzyki ludowej
  43. Analiza typologiczna muzyki ludowej
  44. Analiza strukturalna pieśni ludowej
  45. Kierunek kognitywny w folklorystyce polskiej
  46. Literatura cytowana
  47. Rozdział 8. Orientalistyka muzyczna
  48. Uwagi wstępne
  49. Mantle Hood: muzykalność „alternatywna”
  50. Problematyka badań historycznych w orientalistyce muzycznej
  51. Zagadnienia teorii i analizy azjatyckiego dzieła muzycznego
  52. Metody analizy klasycznej muzyki Azji
  53. Estetyka muzyczna
  54. Literatura cytowana
  55. Rozdział 9. Etnomuzykologia zmiany kulturowej
  56. Uwagi wstępne
  57. Tradycja muzyczna a współczesność
  58. Teorie zmiany muzycznej
  59. Endogenna zmiana muzyczna
  60. Przemiany kultury muzycznej a środki masowego przekazu
  61. Literatura cytowana
  62. Zakończenie
  63. Literatura cytowana
  64. Indeks nazwisk
  65. Wykaz przykładów muzycznych
  66. Wykaz figur
  67. Wykaz tabel

Uwagi wstępne


0093 0094 0095


Creative Commons License Książka jest dostępna na licencji Uznanie autorstwa 3.0 Polska