1. Przedmowa
  2. Wstęp
  3. Część I. Teoria procesów innowacyjnych
  4. 1. Wprowadzenie
  5. 2. Geneza badań nad innowacjami
  6. 3. Podstawowe pojęcia stosowane w tej pracy
  7. 4. Źródła innowacji
  8. 5. Klasyfikacja innowacji
  9. 6. Czynniki warunkujące proces przyswajania innowacji
  10. Korelaty indywidualnego nowatorstwa
  11. Cechy innowacji
  12. Cechy organizacji jako podmiotu przyswajającego innowacje
  13. Kierunki badań nad innowacjami
  14. 7. Metody badań i niektóre problemy metodologiczne
  15. Charakterystyka zmiennych
  16. Techniki badań
  17. Krytyka dotychczasowego stanu badań
  18. Postulaty na przyszłość
  19. 8. Specyficzne problemy praktyki innowacyjnej w wybranych typach instytucji
  20. Przyswajanie innowacji w instytucjach naukowo-badawczych
  21. Szkolnictwo i instytucje oświatowe jako podmioty przyswajania innowacji
  22. Zmiany, reformy, usprawnienia w instytucjach służby zdrowia
  23. Organizacje przemysłowe i ich rola w procesach innowacyjnych
  24. Przyswajanie innowacji w rolnictwie
  25. 9. Podsumowanie części I
  26. Część II. Psychologiczne koncepcje człowieka w sytuacji zmiany
  27. 1. Wprowadzenie
  28. 2. Pojęcie sytuacji innowacyjnej
  29. Rodzaje sytuacji innowacyjnych
  30. Zadania i czynności jako elementy podlegające zmianom
  31. Środowisko społeczne jako determinanta zachowań w sytuacjach innowacyjnych
  32. 3. Przystosowanie się i równowaga
  33. 4. Pojęcie plastyczności
  34. Plastyczność innowacyjna twórców
  35. Zdolność uczenia się jako podstawa kompetencji innowacyjnej
  36. 5. Motywacja innowacyjna
  37. Rodzaje mechanizmów motywacyjnych
  38. Powiązania między kompetencją a motywacją innowacyjną
  39. 6. Problem dopasowania cech człowieka do cech organizacji w sytuacjach innowacyjnych
  40. Sytuacje normalne jako wynik dostosowania się człowieka do zmian
  41. Osiągnięcie sukcesu i uniknięcie niepowodzenia jako wskaźniki dostosowania się jednostki do nowych warunków
  42. Sytuacje innowacyjne jako sytuacje trudne
  43. Zadania psychologa w procesie wprowadzania zmian
  44. 7. Podsumowanie części II
  45. Część III. Możliwości zastosowania wiedzy o innowacjach
  46. 1. Wprowadzenie
  47. 2. Prognoza funkcjonowania wytworów innowacyjnych
  48. 3. Prognoza zachowań i postaw wobec innowacji jako podstawa podejmowania decyzji o jej wprowadzeniu przez organizację
  49. 4. Kontrola skutków zmian: skutki pozytywne i negatywne
  50. 5. Strategia modernizacji
  51. 6. Podsumowanie części III
  52. Zakończenie
  53. Bibliografia

Przedmowa


0003 0004


Z książki można korzystać jedynie w ramach ustawowych swobód użytkownika, takich jak określone w przepisach o dozwolonym użytku