- Rozdział 1. Zadanie i metoda
- Znaczenie badań nad zapominaniem
- Pojęcie zapominania
- Zadanie pracy
- Metoda badań
- Literatura problemu
- Badania Abramowskiego
- Pogląd G. E. Müllera
- Badania Wulfa
- Krytyka teorii Wulfa przez Woodwortha
- Praca Wulfa w świetle innych badań nad zapominaniem figur
- Rozdział 2. Podstawy teoretyczne
- Znaczenie modelu śladu pamięciowego dla badań nad zapominaniem
- Psychologiczny model śladu pamięciowego
- Model anatomiczny
- Psychofizyczny model śladu pamięciowego
- Technika badań nad zapominaniem
- Rozdział 3. Błędy w bezpośrednich reprodukcjach nazwisk
- Pamięć brzmienia i znaczenia nazwisk
- Klasyfikacja reprodukcyj
- Liczebność reprodukcyj bezpośrednich
- Zapamiętywanie nazwisk
- Krytyka innych poglądów na zapamiętywanie
- Przypomnienia automatyczne
- Przypomnienia utrudnione
- Aktualizacja wiedzy
- Przypomnienia niezupełne
- Przypomnienia niezupełne w innych badaniach
- Zniekształcenia
- Wyczucie i aktualizacja wiedzy jako dwie podstawy przypominania sobie nazwisk
- Przypominanie sobie nazwisk w innych badaniach
- Geneza reprodukcyj niedokładnych
- Źródła zniekształceń
- Wnioski o śladach pamięciowych
- Rozdział 4. Pogarszanie się reprodukcyj
- Przegląd reprodukcyj otrzymanych na drugim posiedzeniu
- Tabela zmian
- Rodzaje zmian
- Liczebność zmian
- Zagadnienie postępowości zniekształcania
- Słabnięcie wyczucia jako przyczyna pogarszania się reprodukcyj
- Wpływ siły wyczucia na rodzaj pogorszenia
- Czynniki zniekształcające
- Zależność drugiej reprodukcji od poprzedniej
- Zapominanie nazwisk
- Rozdział 5. Wnioski i problemy
- Zebranie wyników
- Zniekształcanie nazwisk a poglądy Abramowskiego i Wulfa
- Potrzeba metody badania śladów pamięciowych
- Zależność zapominania od materiału
- Zależność zapominania od właściwości o. b.
- Zależność zapominania od metody badania
- Wnioski dla praktyki uczenia się
- Konieczność planowej pracy badawczej
- Summary
- Przypisy
- Załączniki
- Lista zmian
- Bibliografia
Książka jest dostępna na licencji Uznanie autorstwa 3.0 Polska