1. Rozdział 1. Zadanie i metoda
  2. Znaczenie badań nad zapominaniem
  3. Pojęcie zapominania
  4. Zadanie pracy
  5. Metoda badań
  6. Literatura problemu
  7. Badania Abramowskiego
  8. Pogląd G. E. Müllera
  9. Badania Wulfa
  10. Krytyka teorii Wulfa przez Woodwortha
  11. Praca Wulfa w świetle innych badań nad zapominaniem figur
  12. Rozdział 2. Podstawy teoretyczne
  13. Znaczenie modelu śladu pamięciowego dla badań nad zapominaniem
  14. Psychologiczny model śladu pamięciowego
  15. Model anatomiczny
  16. Psychofizyczny model śladu pamięciowego
  17. Technika badań nad zapominaniem
  18. Rozdział 3. Błędy w bezpośrednich reprodukcjach nazwisk
  19. Pamięć brzmienia i znaczenia nazwisk
  20. Klasyfikacja reprodukcyj
  21. Liczebność reprodukcyj bezpośrednich
  22. Zapamiętywanie nazwisk
  23. Krytyka innych poglądów na zapamiętywanie
  24. Przypomnienia automatyczne
  25. Przypomnienia utrudnione
  26. Aktualizacja wiedzy
  27. Przypomnienia niezupełne
  28. Przypomnienia niezupełne w innych badaniach
  29. Zniekształcenia
  30. Wyczucie i aktualizacja wiedzy jako dwie podstawy przypominania sobie nazwisk
  31. Przypominanie sobie nazwisk w innych badaniach
  32. Geneza reprodukcyj niedokładnych
  33. Źródła zniekształceń
  34. Wnioski o śladach pamięciowych
  35. Rozdział 4. Pogarszanie się reprodukcyj
  36. Przegląd reprodukcyj otrzymanych na drugim posiedzeniu
  37. Tabela zmian
  38. Rodzaje zmian
  39. Liczebność zmian
  40. Zagadnienie postępowości zniekształcania
  41. Słabnięcie wyczucia jako przyczyna pogarszania się reprodukcyj
  42. Wpływ siły wyczucia na rodzaj pogorszenia
  43. Czynniki zniekształcające
  44. Zależność drugiej reprodukcji od poprzedniej
  45. Zapominanie nazwisk
  46. Rozdział 5. Wnioski i problemy
  47. Zebranie wyników
  48. Zniekształcanie nazwisk a poglądy Abramowskiego i Wulfa
  49. Potrzeba metody badania śladów pamięciowych
  50. Zależność zapominania od materiału
  51. Zależność zapominania od właściwości o. b.
  52. Zależność zapominania od metody badania
  53. Wnioski dla praktyki uczenia się
  54. Konieczność planowej pracy badawczej
  55. Summary
  56. Przypisy
  57. Załączniki
  58. Lista zmian
  59. Bibliografia

Znaczenie modelu śladu pamięciowego dla badań nad zapominaniem


0026 0027


Creative Commons License Książka jest dostępna na licencji Uznanie autorstwa 3.0 Polska