1. Przedmowa do wydania angielskiego
  2. Wstęp
  3. Rozdział 1. Typologia Pawłowa: tradycja i aktualny stan badań
  4. Badania Pawłowa nad typami układu nerwowego
  5. Typologia układu nerwowego w ujęciu uczniów Pawłowa
  6. Szkoła Tiepłowa–Niebylicyna: typologia neopawłowowska
  7. Główne kierunki badań szkoły uralskiej nad typologią Pawłowa
  8. Rozdział 2. Metody laboratoryjne stosowane przez typologów neopawłowowskich do diagnozy podstawowych cech układu nerwowego
  9. Wstęp
  10. Metody służące do diagnozy siły procesu pobudzenia
  11. Metody diagnostyczne labilności układu nerwowego
  12. Diagnoza ruchliwości procesów nerwowych
  13. Podstawowe charakterystyki rytmu alfa jako wskaźniki równowagi procesów pobudzenia i hamowania (aktywowalność)
  14. Rozdział 3. Kwestionariusz Temperamentu jako wynik badań nad metodami diagnozy podstawowych cech układu nerwowego
  15. Rozbieżności w ocenie cech układu nerwowego mierzonych w warunkach laboratoryjnych
  16. Wywiad i obserwacja stosowana jako metody diagnostyczne w typologii Pawłowa
  17. Kwestionariusz Temperamentu (KT)
  18. Rozdział 4. Typologia Pawłowa a niektóre biologicznie uwarunkowane wymiary osobowości
  19. Wstęp
  20. Ekstrawersja–introwersja a cechy układu nerwowego
  21. Lęk i neurotyczność w relacji do podstawowych cech układu nerwowego
  22. Ogólne wnioski
  23. Rozdział 5. Regulacyjna teoria temperamentu
  24. Pawłowowska koncepcja cech układu nerwowego i jej analiza krytyczna jako punkt wyjścia regulacyjnej teorii temperamentu
  25. Pojęcie temperamentu
  26. Poziom energetyczny zachowania jako jeden z głównych składników temperamentu
  27. Charakterystyka czasowa zachowania
  28. Metody stosowane do diagnozy cech temperamentu
  29. Rozdział 6. Temperament a działanie
  30. Styl działania w relacji do temperamentu i jako regulator wartości stymulacyjnej sytuacji
  31. Wpływ temperamentu na wybór aktywności i sytuacji o określonej wartości stymulacyjnej
  32. Efektywność działania i zmiany psychofizjologiczne pod wpływem sytuacji o różnej wartości stymulacyjnej a cechy temperamentalne
  33. Rozdział 7. Temperament a osobowość
  34. Rozważania teoretyczne
  35. Dane empiryczne dotyczące relacji między temperamentem a osobowością
  36. Uwagi końcowe
  37. Załącznik 1. Kwestionariusz Temperamentu (KT)
  38. Załącznik 2. Skala Oceny Reaktywności Przedszkolaka (SORı)
  39. Załącznik 3. Skala Oceny Reaktywności Ucznia (SOR2)
  40. Załącznik 4. Skala Oceny Reaktywności Ucznia (SOR3)
  41. Załącznik 5. Kwestionariusz Charakterystyki Czasowej (KCCZ)
  42. Bibliografia
  43. Indeks rzeczowy

Ekstrawersja–introwersja a cechy układu nerwowego


0113 0114 0115 0116 0117 0118 0119 0120 0121


Z książki można korzystać jedynie w ramach ustawowych swobód użytkownika, takich jak określone w przepisach o dozwolonym użytku