- Wstęp
- Część I. Teoria i przewidywania
- Rozdział 1. Wiedza o własnej osobie i sytuacje zadaniowe. Ustalenia terminologiczne i przesłanki teoretyczne
- Opis, ocena, waga
- Treść wiedzy o własnej osobie
- Cechy formalne wiedzy o własnej osobie
- Różne wersje „ja” – składowe systemu–wiedzy o własnej osobie
- Stosunek „zgodność–rozbieżność” między ja realnym a ja idealnym
- Względna moc regulacyjna ja realnego i ja idealnego
- Inne aspekty wiedzy o własnej osobie
- Aspiracje i oczekiwania osobowościowe
- Rodzaje zadań
- Styl funkcjonowania w sytuacji zadaniowej
- Rozdział 2. Przewidywania
- Zależności wewątrz struktury ja
- Struktura ja a tzw. aspiracje i oczekiwania osobowościowe
- Struktura ja a styl funkcjonowania w sytuacjach zadaniowych
- Zależności między osobowościowymi aspiracjami i oczekiwaniami a stylem funkcjonowania w sytuacjach zadaniowych oraz zależności między wskaźnikami stylu funkcjonowania
- Wyznaczniki adekwatnego i nieadekwatnego spostrzegania własnych możliwości w sytuacjach zadaniowych
- Część II. Badania empiryczne i wnioski
- Rozdział 3. Metoda
- Badanie ja realnego
- Badanie ja idealnego
- Pomiar zgodności między ja realnym a ja idealnym
- Badanie oceny własnej osoby jako wartości
- Pomiar koncentracji na stanach własnej osoby
- Pomiar gotowości do zmiany stanów własnej osoby
- Pomiar aspiracji i oczekiwań osobowościowych
- Badanie stylu funkcjonowania w sytuacjach zadaniowych
- Wskaźniki empiryczne
- Analiza danych
- Osoby badane
- Przebieg badań
- Rozdział 4. Wyniki badań
- Ogólny przegląd danych
- Zależności wewnątrz struktury ja
- Cechy struktury ja a osobowościowe aspiracje i oczekiwania
- Cechy struktury ja a styl funkcjonowania w sytuacjach zadaniowych
- Aspiracje i oczekiwania osobowościowe a styl funkcjonowania w sytuacjach zadaniowych
- Współzależności między cechami stylu funkcjonowania w sytuacjach zadaniowych
- Styl funkcjonowania w zadaniach osobistych a styl funkcjonowania w zadaniach pozaosobistych
- Uwarunkowania ocen własnych możliwości w sytuacjach zadaniowych
- Inne dane
- Rozdział 5. Dyskusja, komentarz, wnioski
- Wyniki badań różne od przewidywanych
- System ustalonych zależności
- Wyznaczniki trafności ocen własnych możliwości w sytuacjach zadaniowych
- Użyteczność ustalonych wskaźników empirycznych jako podstawa prognozowania
- Uwagi na temat oceny własnej osoby jako wartości i koncentracji na stanach własnej osoby
- Uwagi na temat gotowości do zmiany stanów własnej osoby
- Wyznaczniki poziomu wykonania zadań
- Aspiracje osobowościowe i ich funkcje w regulacji zachowania się
- Uwagi na temat różnic w poziomie wykonania zadań osobistych i pozaosobistych
- Uwagi na temat gotowości do konfrontacji z zadaniem
- Uwagi końcowe
- Załączniki
- Literatura
- Summary
Rozdział 1. Wiedza o własnej osobie i sytuacje zadaniowe. Ustalenia terminologiczne i przesłanki teoretyczne
Z książki można korzystać jedynie w ramach ustawowych swobód użytkownika, takich jak określone w przepisach o dozwolonym użytku