Rozdział 1. Wiedza o własnej osobie i sytuacje zadaniowe. Ustalenia terminologiczne i przesłanki teoretyczne
Opis, ocena, waga
Treść wiedzy o własnej osobie
Cechy formalne wiedzy o własnej osobie
Różne wersje „ja” – składowe systemu–wiedzy o własnej osobie
Stosunek „zgodność–rozbieżność” między ja realnym a ja idealnym
Względna moc regulacyjna ja realnego i ja idealnego
Inne aspekty wiedzy o własnej osobie
Aspiracje i oczekiwania osobowościowe
Rodzaje zadań
Styl funkcjonowania w sytuacji zadaniowej
Rozdział 2. Przewidywania
Zależności wewątrz struktury ja
Struktura ja a tzw. aspiracje i oczekiwania osobowościowe
Struktura ja a styl funkcjonowania w sytuacjach zadaniowych
Zależności między osobowościowymi aspiracjami i oczekiwaniami a stylem funkcjonowania w sytuacjach zadaniowych oraz zależności między wskaźnikami stylu funkcjonowania
Wyznaczniki adekwatnego i nieadekwatnego spostrzegania własnych możliwości w sytuacjach zadaniowych
Część II. Badania empiryczne i wnioski
Rozdział 3. Metoda
Badanie ja realnego
Badanie ja idealnego
Pomiar zgodności między ja realnym a ja idealnym
Badanie oceny własnej osoby jako wartości
Pomiar koncentracji na stanach własnej osoby
Pomiar gotowości do zmiany stanów własnej osoby
Pomiar aspiracji i oczekiwań osobowościowych
Badanie stylu funkcjonowania w sytuacjach zadaniowych
Wskaźniki empiryczne
Analiza danych
Osoby badane
Przebieg badań
Rozdział 4. Wyniki badań
Ogólny przegląd danych
Zależności wewnątrz struktury ja
Cechy struktury ja a osobowościowe aspiracje i oczekiwania
Cechy struktury ja a styl funkcjonowania w sytuacjach zadaniowych
Aspiracje i oczekiwania osobowościowe a styl funkcjonowania w sytuacjach zadaniowych
Współzależności między cechami stylu funkcjonowania w sytuacjach zadaniowych
Styl funkcjonowania w zadaniach osobistych a styl funkcjonowania w zadaniach pozaosobistych
Uwarunkowania ocen własnych możliwości w sytuacjach zadaniowych
Inne dane
Rozdział 5. Dyskusja, komentarz, wnioski
Wyniki badań różne od przewidywanych
System ustalonych zależności
Wyznaczniki trafności ocen własnych możliwości w sytuacjach zadaniowych
Użyteczność ustalonych wskaźników empirycznych jako podstawa prognozowania
Uwagi na temat oceny własnej osoby jako wartości i koncentracji na stanach własnej osoby
Uwagi na temat gotowości do zmiany stanów własnej osoby
Wyznaczniki poziomu wykonania zadań
Aspiracje osobowościowe i ich funkcje w regulacji zachowania się
Uwagi na temat różnic w poziomie wykonania zadań osobistych i pozaosobistych
Uwagi na temat gotowości do konfrontacji z zadaniem
Uwagi końcowe
Załączniki
Literatura
Summary
Wyznaczniki adekwatnego i nieadekwatnego spostrzegania własnych możliwości w sytuacjach zadaniowych
Z książki można korzystać jedynie w ramach ustawowych swobód użytkownika, takich jak określone w przepisach o dozwolonym użytku