Zbiory
>
Sondaż polski: przygarść rozpraw o badaniach ankietowych
w tej książce
w zbiorach
METADANE
SPIS TREŚCI
Przedmowa
Socjologia a badania opinii publicznej
Część I. O historii
1. Paul Lazarsfeld i socjologia polska. Dzieje kontaktu, percepcji i impaktu
2. „Studenci Warszawy” Stefana Nowaka i inne badania postaw społecznych w kręgu Ossowskiego
3. Sługa dwóch panów. Badania opinii publicznej w ostatniej dekadzie socjalizmu realnego
Część II. O metodzie
1. Demokratyczna zmiana ustroju a rzetelność badań sondażowych. Doświadczenie polskie
2. Jak działa kwestionariusz? Forma pytania jako źródło zmienności odpowiedzi ankietowych
3. „Ilu jest w Polsce Żydów?”. Eksperymentalne studium wpływu skali na odpowiedzi ankietowe
Część III. O funkcji społecznej
1. Do czego służą sondaże? Wykorzystanie badań opinii publicznej w kampanii wyborczej 1993
2. Funkcje badań opinii publicznej w ustroju demokratycznym. Przypadek Rzeczypospolitej Polskiej
3. Konsultacje, telesondy, referenda. Z folkloru badań opinii publicznej w Polsce
Aneks – aplikacje
Opinia w sprawie zakazu publikacji wyników sondaży przedwyborczych przewidzianego w przygotowywanej ordynacji wyborczej
„Wyższe wykształcenie” Aleksandra Kwaśniewskiego a wynik wyborów prezydenckich 1995. Opinia biegłego dla Sądu Najwyższego
Zasady prezentacji wyników sondaży w prasie, ze szczególnym uwzględnieniem sondaży wyborczych
Indeks osób
Zasady prezentacji wyników sondaży w prasie, ze szczególnym uwzględnieniem sondaży wyborczych
Książka jest dostępna na licencji
Uznanie autorstwa 3.0 Polska