Zbiory
>
Samochód w śródmieściu
w zbiorach
w tej książce
METADANE
SPIS TREŚCI
Oznaczenia
Określenia terminów
Od Autorów
Rozdział 1. Pojemność śródmiejskiego układu drogowo-parkingowego
Wstęp
Sformułowanie problemu
Aktualny stan badań nad zagadnieniem pojemności komunikacyjnej
1. Pierwsze próby określenia pojemności komunikacyjnej
2. Łączna analiza pojemności ruchowej i parkingowej
3. Badania krajowe
Model systemu
1. Uwagi wstępne
2. System transportu miejskiego i jego model
3. Struktura modelu
4. Zależności między elementami modelu
Pojemność układu drogowo-parkingowego śródmieścia Warszawy
1. Uwagi wstępne
2. Dane wyjściowe
3. Pojemność układu drogowego
4. Pojemność parkingowa
5. Wyniki analizy
6. Podsumowanie i wnioski końcowe
Literatura do rozdziału 1
Rozdział 2. Organizacja ruchu w śródmieściu
Ogólne zasady polityki komunikacyjnej w śródmieściu
Metody organizacji ruchu
1. Ruch jednokierunkowy
2. Zmienne wykorzystanie pasów ruchu
3. Priorytet ruchu środków komunikacji zbiorowej
4. Priorytet ruchu pieszego
5. Ograniczenia ruchu samochodowego
6. Systemy centralnego sterowania
Przykładowe rozwiązania organizacji ruchu w śródmieściu
1. Monachium
2. Besançon (Francja)
3. Göteborg (Szwecja)
4. Singapur
Literatura do rozdziału 2
Rozdział 3. Parkowanie w śródmieściu
Wstęp
Charakterystyka parkowania w śródmieściu
1. Cele i czasy parkowania
2. Akumulacja parkowania w śródmieściu
3. Wykorzystanie parkingów
4. Uciążliwość parkowania
Polityka parkingowa w śródmieściu
1. Cele polityki parkingowej
2. Zasady polityki parkingowej w śródmieściu
3. Programowanie miejsc parkingowych
4. Rozmieszczenie parkingów
Organizacja parkowania
1. Opłaty i ograniczenia czasu postoju
2. Strefy ograniczonego parkowania
2. Strefy ograniczonego parkowania
Literatura do rozdziału 3
3. Pojemność układu drogowego
Książka jest dostępna na licencji
Uznanie autorstwa 3.0 Polska