1. Wprowadzenie
  2. Recesja w literaturze
  3. Dwadzieścia lat później. „Roczniki 70.” na współczesnej scenie poetyckiej
  4. O kontynuacjach i nowościach – czy warto porzucić myślenie według roczników?
  5. „W ministerstwie głosów cały dzień śpiewają”. O poezji jako walce w polu literatury, władzy i przestrzeni społecznej w świetle teorii Pierre’a Bourdieau
  6. Rola grupy literackiej po roku 2000. Przykłady, omówienia
  7. Sztuka przekładu a poezja polska po roku 2000
  8. „Wybierz język”. Niesamowite w poetyckich związkach języka i obrazu na przykładzie «Gdzie koniec tęczy nie dotyka ziemi» Andrzeja Sosnowskiego
  9. Tytus Czyżewski sto lat później
  10. "Niedomówka". Nutka lingwistyczna
  11. Metaautoironia jako język podmiotu – tezy wstępne (na przykładzie wierszy Adama Wiedemanna)
  12. Pochwała różnorodności. O obcojęzyczności w poezji Leszka Engelkinga i Jerzego Jarniewicza
  13. Powrót religii? O poezji (religijnej) po roku 2000
  14. "Une femme est une femme". Strategie reprezentacji w najnowszej polskiej poezji kobiecej
  15. Poezja wobec fotografii
  16. Polska poezja i nowe media po roku 2000
  17. Młoda poezja polska na urlopie tacierzyńskim
  18. „W sąsiednim pokoju umiera moja matka”. Fragmenty obrazu matki w wierszach Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego
  19. Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki poznaje siebie i się nie poznaje
  20. Schizografia. Lustrzane pismo Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego
  21. Aktualizacje estetyki tricksterowej w poezji Romana Honeta
  22. Indeks nazwisk

Dwadzieścia lat później. „Roczniki 70.” na współczesnej scenie poetyckiej


0009 0010 0011 0012 0013 0014


Creative Commons License Książka jest dostępna na licencji Uznanie autorstwa 3.0 Polska