1. Mózg, zmysły i kody kulturowe. Wprowadzenie
  2. Mózg jako święty Graal humanistyki, czyli o neuroestetyce w wąskim i szerokim rozumieniu
  3. Habituacja, dyshabituacja i sensytyzacja jako narzędzia kognitywnej wersologii (rekonesans metodologiczny)
  4. Sensualność – ucieczka od percepcji wzrokowej
  5. Kulturowa percepcja reklamy przez osoby słyszące i niesłyszące
  6. Dźwięk czerni i bieli – o achromatycznym widzeniu muzyki w polskiej sztuce nowoczesnej
  7. Percepcja tonalności muzycznej jako szczególny rodzaj percepcji słuchowej człowieka
  8. Krytyka muzyczna jako dokument percepcji
  9. „Widziałem rzeczy, o jakich ludziom się nie śniło…”. „Sztuczni ludzie” i ich percepcja rzeczywistości przedstawiona w kulturze a kontekst badań naukowych
  10. Zjawisko voyeuryzmu telewizyjnego oraz wpływ mediów na życie współczesnego człowieka w twórczości Kathrin Röggli
  11. Czy „późny” Wittgenstein był esencjalistą? Kulturowy wymiar widzenia na przykładzie zmiany aspektu
  12. Czy teorie neuroestetyczne mówią nam coś nowego o percepcji sztuki? W stronę neurobiologii doświadczenia estetycznego
  13. Noty biograficzne

Krytyka muzyczna jako dokument percepcji


0066 0067 0068 0069 0070 0071 0072 0073 0074


Creative Commons License Książka jest dostępna na licencji Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 Polska