1. Mózg, zmysły i kody kulturowe. Wprowadzenie
  2. Mózg jako święty Graal humanistyki, czyli o neuroestetyce w wąskim i szerokim rozumieniu
  3. Habituacja, dyshabituacja i sensytyzacja jako narzędzia kognitywnej wersologii (rekonesans metodologiczny)
  4. Sensualność – ucieczka od percepcji wzrokowej
  5. Kulturowa percepcja reklamy przez osoby słyszące i niesłyszące
  6. Dźwięk czerni i bieli – o achromatycznym widzeniu muzyki w polskiej sztuce nowoczesnej
  7. Percepcja tonalności muzycznej jako szczególny rodzaj percepcji słuchowej człowieka
  8. Krytyka muzyczna jako dokument percepcji
  9. „Widziałem rzeczy, o jakich ludziom się nie śniło…”. „Sztuczni ludzie” i ich percepcja rzeczywistości przedstawiona w kulturze a kontekst badań naukowych
  10. Zjawisko voyeuryzmu telewizyjnego oraz wpływ mediów na życie współczesnego człowieka w twórczości Kathrin Röggli
  11. Czy „późny” Wittgenstein był esencjalistą? Kulturowy wymiar widzenia na przykładzie zmiany aspektu
  12. Czy teorie neuroestetyczne mówią nam coś nowego o percepcji sztuki? W stronę neurobiologii doświadczenia estetycznego
  13. Noty biograficzne

Percepcja tonalności muzycznej jako szczególny rodzaj percepcji słuchowej człowieka


0058 0059 0060 0061 0062 0063 0064 0065


Creative Commons License Książka jest dostępna na licencji Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 Polska