Mózg jako święty Graal humanistyki, czyli o neuroestetyce w wąskim i szerokim rozumieniu
Habituacja, dyshabituacja i sensytyzacja jako narzędzia kognitywnej wersologii (rekonesans metodologiczny)
Sensualność – ucieczka od percepcji wzrokowej
Kulturowa percepcja reklamy przez osoby słyszące i niesłyszące
Dźwięk czerni i bieli – o achromatycznym widzeniu muzyki w polskiej sztuce nowoczesnej
Percepcja tonalności muzycznej jako szczególny rodzaj percepcji słuchowej człowieka
Krytyka muzyczna jako dokument percepcji
„Widziałem rzeczy, o jakich ludziom się nie śniło…”. „Sztuczni ludzie” i ich percepcja rzeczywistości przedstawiona w kulturze a kontekst badań naukowych
Zjawisko voyeuryzmu telewizyjnego oraz wpływ mediów na życie współczesnego człowieka w twórczości Kathrin Röggli
Czy „późny” Wittgenstein był esencjalistą? Kulturowy wymiar widzenia na przykładzie zmiany aspektu
Czy teorie neuroestetyczne mówią nam coś nowego o percepcji sztuki? W stronę neurobiologii doświadczenia estetycznego
Noty biograficzne
Kulturowa percepcja reklamy przez osoby słyszące i niesłyszące