1. Mózg, zmysły i kody kulturowe. Wprowadzenie
  2. Mózg jako święty Graal humanistyki, czyli o neuroestetyce w wąskim i szerokim rozumieniu
  3. Habituacja, dyshabituacja i sensytyzacja jako narzędzia kognitywnej wersologii (rekonesans metodologiczny)
  4. Sensualność – ucieczka od percepcji wzrokowej
  5. Kulturowa percepcja reklamy przez osoby słyszące i niesłyszące
  6. Dźwięk czerni i bieli – o achromatycznym widzeniu muzyki w polskiej sztuce nowoczesnej
  7. Percepcja tonalności muzycznej jako szczególny rodzaj percepcji słuchowej człowieka
  8. Krytyka muzyczna jako dokument percepcji
  9. „Widziałem rzeczy, o jakich ludziom się nie śniło…”. „Sztuczni ludzie” i ich percepcja rzeczywistości przedstawiona w kulturze a kontekst badań naukowych
  10. Zjawisko voyeuryzmu telewizyjnego oraz wpływ mediów na życie współczesnego człowieka w twórczości Kathrin Röggli
  11. Czy „późny” Wittgenstein był esencjalistą? Kulturowy wymiar widzenia na przykładzie zmiany aspektu
  12. Czy teorie neuroestetyczne mówią nam coś nowego o percepcji sztuki? W stronę neurobiologii doświadczenia estetycznego
  13. Noty biograficzne

Habituacja, dyshabituacja i sensytyzacja jako narzędzia kognitywnej wersologii (rekonesans metodologiczny)


0017 0018 0019 0020 0021 0022 0023 0024 0025 0026 0027 0028


Creative Commons License Książka jest dostępna na licencji Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 Polska